• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Odpowiedź Polskiej Izby Turystyki na oświadczenie linii lotniczych Ryanair

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki

 

Polska Izba Turystyki przypomina, że tylko w przypadku zakupu imprezy turystycznej klienci chronieni są przez znowelizowaną w 2010 r. ustawę o usługach turystycznych, która nakłada na przedsiębiorców, zgodnie z dyrektywą 90/314 UE, obowiązek pełnego zabezpieczenia wpłat dokonywanych przez klientów. Minister Finansów w rozporządzeniu z dn. 16 grudnia 2010 r. ustanowił wysokość sum gwarancyjnych, które mają umożliwić, w razie niewypłacalności organizatora, zwrot zaliczek i wpłat na poczet imprez turystycznych, a także pokryć koszty sprowadzenia do kraju klientów przebywających za granicą, których pobyt bądź powrót nie został przez organizatora opłacony. Natomiast wykupywane osobno, zdepakietyzowane usługi m.in. poprzez strony internetowe przewoźników lotniczych, w tym Ryanair, nie są objęte taką ochroną. Polska Izba Turystyki podkreśla, że niewypłacalność kilku biur podróży nie może stanowić podstawy do oceny kondycji całej branży przez przewoźnika lotniczego, zwłaszcza, że tylko w tym roku w Europie upadło już kilka linii lotniczych, a sytuacja kolejnych uważana jest przez analityków za ciężką.

 

Pozdrawiam,
Paweł Niewiadomski
Prezes
Polskiej Izby Turystyki

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.