• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Zapraszamy na Targi TT Warsaw w Nadarzynie

Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Już za 4 dni rozpoczyna się 30 edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw.

Polska Izba Turystyki objęła Honorowym Patronatem to ważne dla branży wydarzenie. W dniach 29 listopada 01 grudnia 2024 roku oczekujemy na Państwa w Centrum Targowo - Kongresowym PTAK WARSAW EXPO w Nadarzynie.

Zapraszamy na stoisko Polskiej Izby Turystyki D2.23. Jeżeli mają Państwo materiały promocyjne swoich firm to jest mozliwość wyłożenia ich na naszych ladach.

Zapraszamy również do bezpłatnych konsultacji dotyczących RODO z Panem Markiem Pióro Inspektorem Ochrony Danych Osobowych. Przypominamy Państwu, że aby otrzymać bezpłatną wejściówkę na targi należy dokonać rezerwacji on-line.

Link do rejestracji: https://ttwarsaw.pl/rejestracja/

Do zobaczenia na targach! Grzegorz Chmielewski

Wiceprezes Polska Izba Turystyki Polska Izba Turystyki

Spotkajmy się pod szopką zaproszenie

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W imieniu dr. Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa Grzegorza Soszyńskiego, Prezesa Stowarzyszenia Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa dr. Michała Niezabitowskiego, Dyrektora Muzeum Krakowa

mamy przyjemność serdecznie zaprosić na wyjątkową uroczystość odsłonięcia szopki ufundowanej przez Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa.

Zaproszenie wraz ze specjalnym listem znajdziecie Państwo w załączeniu do wiadomości.

Uprzejmie prosimy o potwierdzenie Waszej obecności do dnia 2 grudnia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska

Dyrektor biura Polska Izba Turystyki Oddział Małopolski

Zaproszenie na konferencję - Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa turystów podczas wypoczynku na terenie Polski

Szanowni Państwo

 Członkowie Polskiej Izby Turystyki Zaproszenie na wyjątkową Konferencję Polskiej Izby Turystyki "Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa turystów podczas wypoczynku na terenie Polski"

Pragniemy serdecznie zaprosić na wyjątkowe wydarzenie, które zgromadzi liderów branży turystycznej i hotelarskiej konferencję organizowaną przez Polską Izbę Turystyki podczas prestiżowych targów turystycznych ITTF w Warszawie.

Spotkanie odbędzie się 22 listopada w Pałacu Kultury i Nauki, w Sali Mikołajskiej, w godzinach 11:45 - 14:00.

Ta konferencja to unikalna okazja, by dowiedzieć się, jak Polska Izba Turystyki i Ministerstwo Sportu i Turystyki działają na rzecz podniesienia standardów bezpieczeństwa w turystyce, ze szczególnym uwzględnieniem wyjazdów dzieci i młodzieży.

W trakcie dwóch dynamicznych paneli dyskusyjnych najlepsi specjaliści w branży omówią najnowsze wytyczne, regulacje oraz praktyczne rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo podróży i standardy obsługi gości w polskich hotelach.

Panel 1: Organizacja bezpiecznego wypoczynku dla dzieci i młodzieży Chcesz wiedzieć, jakie są najważniejsze zasady organizowania bezpiecznych wycieczek? Interesuje Cię, jakie obowiązki spoczywają na organizatorach i jak możesz chronić swoich podopiecznych? W pierwszym panelu zgłębimy, co tak naprawdę oznacza impreza turystyczna i kto może pełnić rolę organizatora. Pokażemy, jak skutecznie zweryfikować, czy organizator działa legalnie i jakie są jego obowiązki w przypadku sytuacji kryzysowych od awarii autokaru po odwołane loty. Dowiesz się także, co powinno znaleźć się w umowie między szkołą a biurem podróży, aby zabezpieczyć interesy uczestników wyjazdu. Nasi eksperci pokażą korzyści wynikające z korzystania z usług sprawdzonych organizatorów oraz ostrzegą przed zagrożeniami związanymi z nielegalnymi firmami. Ważnym elementem dyskusji będzie także omówienie założeń ustawy Lex Kamilek z Częstochowy. Prowadzenie panelu: Anna Ptak - Prezes Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej Polskiej Izby Turystyki Paneliści: Dr Dominik Borek - Dyrektor Departamentu Turystyki, Ministerstwo Sportu i Turystyki Krzysztof Wilk - Prezes Zarządu Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego Izabela Stelmańska - Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Panel 2: Nowe regulacje i wyzwania dla branży hotelarskiej Jesteś właścicielem lub menedżerem obiektu hotelarskiego? Dowiedz się, jak najnowsze regulacje, w tym ustawa Lex Kamilek i wprowadzenie Systemu Ochrony Małoletnich (SOM), wpływają na branżę. Nasi specjaliści wyjaśnią, jakie obowiązki spoczywają na hotelach, od weryfikacji personelu po zatrudnianie osób mających kontakt z dziećmi. Przekonasz się, jaką rolę pełni koordynator ds. SOM i dlaczego warto mieć taką osobę w swoim zespole. Dodatkowo, omówimy praktyczne aspekty wdrażania zasad ochrony małoletnich, od identyfikacji gości po reagowanie w sytuacjach trudnych. Zadbaj o reputację swojego obiektu i zyskaj zaufanie gości, stosując najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Prowadzenie panelu: Ireneusz Węgłowski - Prezes IGHP Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Paneliści: Dr Dominik Borek - Dyrektor Departamentu Turystyki, Ministerstwo Sportu i Turystyki Krzysztof Wilk - Prezes Zarządu Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego Bartłomiej Szmajdziński - Dyrektor HR w Orbis SA / AccorInvest EE Region Agnieszka Matysek - Główny Specjalista, Zespół ds. Pomocy Pokrzywdzonym, Departament Spraw Rodzinnych i Nieletnich, Ministerstwo Sprawiedliwości Agnieszka Maszner-Paprocka - Prezes Zarządu Grand Baltic GM Havet Hotel Resort & Spa w Dźwirzynie Projekt Funkcjonowanie rynku usług turystycznych bezpieczny turysta, bezpieczne dziecko, bezpieczny wypoczynek Priorytety dla najwyższych standardów polskiej branży hotelarskiej i turystycznej został dofinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki zgodnie z umową nr 2024/0031/0097/UDOT/DT/BP/DSJ z dnia 20.06.2024.

Rejestracja: Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak liczba miejsc jest ograniczona.

Zarejestruj się już teraz na: registration.ittfwarsaw.pl/professional,

wybierając opcję "Bezpieczny Wypoczynek Dzieci i Młodzieży".

Liczy się kolejność zgłoszeń! Dołącz do nas i odkryj, jak Twoje działania mogą przyczynić się do budowania bezpieczniejszej turystyki. Zainwestuj swój czas w wiedzę, która przyciągnie klientów i zwiększy prestiż Twojego biznesu!

Z poważaniem, Paweł Radoliński Sekretarz Generalny Polska Izba Turystyki

Już w czwartek!!! Ochrona sygnalistów w branży turystycznej - zapraszamy na bezpłatne szkolenie!!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Zapraszamy na szkolenie: Ochrona sygnalistów w branży turystycznej 7 listopada 2024 o godz. 10:00

Szkolenie bezpłatne (Zoom) przeznaczone dla członków Polskiej Izby Turystyki. Maksymalna liczba uczestników to 100 osób decyduje pierwszeństwo zgłoszeń do dnia 6.11.2024

Link do rejestracji: https://wkf.ms/3UeLmqq

Ochrona sygnalistów w branży turystycznej Po kilku latach ustawodawczych zawirowań doszło do uchwalenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Polska, jako ostatni kraj UE, wdrożyła do polskiego porządku prawnego dyrektywę dotyczącą sygnalistów. Przepisy w istotnej części obowiązują od 25 września 2024 r.

Czy i w jakim zakresie dotyczą one branży turystycznej? Na to i wiele innych pytań odpowiedzi zostaną przedstawione w trakcie planowanego szkolenia.

Korzyści:

1. Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku

2. Uzyskanie informacji o kluczowych obowiązkach odnoszących się do sygnalistów oraz ich ochrony.

3. Uzyskanie informacji o tym, na jakie pytania każda firma działająca w branży turystycznej wdrażająca ustawę o ochronie sygnalistów powinna odpowiedzieć w toku wdrożenia, a tym samym jakie działania powinna podjąć, aby działać zgodnie z regulacjami. Program: I. Istota regulacji, jej geneza i cel.

II. Omówienie nowych regulacji, w tym:

1) Wyjaśnienie tego, kiedy przedsiębiorca zobowiązany jest do stosowania przepisów o ochronie sygnalisty, w tym wdrożenia wewnętrznego kanału zgłoszeń.

2) Definicja sygnalisty jak odróżnić sygnalistę od donosiciela i dlaczego tylko sygnalista podlega ochronie.

3) Jakie naruszenia mogą być zgłaszane zgodnie z nowymi przepisami i co to oznacza dla pracodawcy? Jakich naruszeń w branży turystycznej można się spodziewać, a jakie naruszenia nie mogą być zgłaszane w ramach omawianych regulacji?

4) Jakie są mechanizmy ochrony sygnalisty i które z nich należy wdrożyć w organizacji?

5) Czy sygnalista, dokonując zgłoszenia, uzyskuje ochronę, gdy sam przyczynił się do naruszenia prawa?

6) O czym w praktyce należy pamiętać uruchamiając wewnętrzny kanał zgłoszeń (jak przyjmować zgłoszenia, kogo wyznaczyć do ich obsługi)?

7) Czy warto przyjmować zgłoszenia anonimowe?

8) Jakie działania podjąć po wpływie zgłoszenia od sygnalisty, a jakich nie należy podejmować?

9) Czym są zgłoszenia zewnętrzne oraz ujawnienie publiczne? 10) W jakich przypadkach można ponieść karę za naruszenie przepisów

. III. Sesja pytań i odpowiedzi.

Prowadzący:

mec. Maciej Bednarek Radca prawny w Kancelarii Adwokackiej Pałucki & Szkutnik w Krakowie, specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa pracy, regulacji compliance oraz regulacji branży e-commerce.

Link do rejestracji: https://wkf.ms/3UeLmqq Serdecznie zapraszamy!!! Biuro Wykonawcze

Zaproszenie na Targi HORECA i ENOEXPO 2024

Dzień dobry, Szanowni Członkowie,

Na prośbę Targów w Krakowie przekazuję zaproszenie do udziału w 31. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA® i 21. Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO®, 06-08.11.2024, EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9.

Wstęp na targi jest bezpłatny dla gości branżowych pod warunkiem rejestracji online do 5 listopada na stronach: https://horeca.krakow.pl/ i https://enoexpo.krakow.pl/

lub bezpośrednio pod linkiem

 https://horeca.exposupport.pl/visitor/register

Program targów dostępny tutaj: https://horeca.krakow.pl/dla-zwiedzajacych/informacje-praktyczne/program-targow

Z pozdrowieniami, Aneta Noszczyńska

Dyrektor biura Polska Izba Turystyki Oddział Małopolski e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel : 668 083 472 www.mit.org.pl

Załączniki:
Pobierz plik (HORECA_ENOEXPO_e-zaproszenie 2024.pdf)HORECA_ENOEXPO_e-zaproszenie 2024.pdf1302 kB2024-10-30

Ochrona sygnalistów w branży turystycznej - zapraszamy na bezpłatne szkolenie!!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Zapraszamy na szkolenie: Ochrona sygnalistów w branży turystycznej 7 listopada 2024 o godz. 10:00 Szkolenie bezpłatne (Zoom) przeznaczone dla członków Polskiej Izby Turystyki.

Maksymalna liczba uczestników to 100 osób decyduje pierwszeństwo zgłoszeń do dnia 6.11.2024

Link do rejestracji: https://wkf.ms/3UeLmqq

Ochrona sygnalistów w branży turystycznej Po kilku latach ustawodawczych zawirowań doszło do uchwalenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Polska, jako ostatni kraj UE, wdrożyła do polskiego porządku prawnego dyrektywę dotyczącą sygnalistów. Przepisy w istotnej części obowiązują od 25 września 2024 r.

Czy i w jakim zakresie dotyczą one branży turystycznej? Na to i wiele innych pytań odpowiedzi zostaną przedstawione w trakcie planowanego szkolenia. Korzyści:

1. Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku

2. Uzyskanie informacji o kluczowych obowiązkach odnoszących się do sygnalistów oraz ich ochrony.

3. Uzyskanie informacji o tym, na jakie pytania każda firma działająca w branży turystycznej wdrażająca ustawę o ochronie sygnalistów powinna odpowiedzieć w toku wdrożenia, a tym samym jakie działania powinna podjąć, aby działać zgodnie z regulacjami.

Program: I. Istota regulacji, jej geneza i cel. II.

Omówienie nowych regulacji, w tym:

1) Wyjaśnienie tego, kiedy przedsiębiorca zobowiązany jest do stosowania przepisów o ochronie sygnalisty, w tym wdrożenia wewnętrznego kanału zgłoszeń.

2) Definicja sygnalisty jak odróżnić sygnalistę od donosiciela i dlaczego tylko sygnalista podlega ochronie.

3) Jakie naruszenia mogą być zgłaszane zgodnie z nowymi przepisami i co to oznacza dla pracodawcy? Jakich naruszeń w branży turystycznej można się spodziewać, a jakie naruszenia nie mogą być zgłaszane w ramach omawianych regulacji?

4) Jakie są mechanizmy ochrony sygnalisty i które z nich należy wdrożyć w organizacji?

5) Czy sygnalista, dokonując zgłoszenia, uzyskuje ochronę, gdy sam przyczynił się do naruszenia prawa?

6) O czym w praktyce należy pamiętać uruchamiając wewnętrzny kanał zgłoszeń (jak przyjmować zgłoszenia, kogo wyznaczyć do ich obsługi)?

7) Czy warto przyjmować zgłoszenia anonimowe?

8) Jakie działania podjąć po wpływie zgłoszenia od sygnalisty, a jakich nie należy podejmować?

9) Czym są zgłoszenia zewnętrzne oraz ujawnienie publiczne? 10) W jakich przypadkach można ponieść karę za naruszenie przepisów. III. Sesja pytań i odpowiedzi.

Prowadzący: mec. Maciej Bednarek Radca prawny w Kancelarii Adwokackiej Pałucki & Szkutnik w Krakowie, specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa pracy, regulacji compliance oraz regulacji branży e-commerce.

Link do rejestracji: https://wkf.ms/3UeLmqq

Już w listopadzie Turystyczne Targi ITTF w Pałacu Kultury i Nauki!!! Pamiętaj o bezpłatnej rejestracji!!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Serdecznie zapraszamy członków Polskiej Izby Turystyki na wyjątkowe Targi Turystyczne ITTF, które odbędą się w dniach 21-23 listopada 2024 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

To już kolejna odsłona tego prestiżowego wydarzenia, gdzie warto być zarówno ze względu na towarzystwo, jak i możliwość omówienia przyszłych biznesów.

Tegoroczna edycja oferuje nową, bogatszą formułę z interaktywnymi dyskusjami z ekspertami w organizacji podróży służbowych oraz obecnością przedstawicieli działów zakupów, travel managerów i biur podróży.

Dzień 1: Dzień Klienta Korporacyjnego (21 listopada) Pierwszy dzień targów dedykowany jest tematyce podróży służbowych i współpracy z klientami korporacyjnymi. Eksperci branżowi przedstawią najnowsze trendy oraz nowoczesne narzędzia wspierające zarządzanie wyjazdami biznesowymi. W programie m.in.: Ogólne trendy w podróżach służbowych Inteligentne decyzje zakupowe i wpływ AI na automatyzację i analitykę Jak polityka zrównoważonego rozwoju wpływa na zarządzanie podróżami? Dynamiczne pakietowanie - nowa era personalizacji Wybór agenta podróży przez organizacje budżetowe

Dzień 2: Dzień Touroperatora (22 listopada) Drugi dzień skupi się na kluczowych zmianach regulacyjnych i technologiach wspierających touroperatorów oraz agentów turystycznych. Program obejmuje m.in.: Transformacja Podatkowa: KSeF i kluczowe zmiany dla branży turystycznej Nowoczesne technologie i finanse w służbie touroperatora i agenta turystycznego Czy Biura Podróży Będą Miały Czym Wozić Klientów? Współpraca Touroperatorów i Linii Lotniczych w Czasie Rosnącego Popytu

Dzień 3: Dzień Podróżnika (23 listopada) Zwieńczenie targów to Dzień Podróżnika, podczas którego inspirujące historie i atrakcje czekają na całe rodziny, jak np.: Rodzinne podróże z Supernianią Dorotą Zawadzką Opowieści podróżników Andrzeja i Elżbiety Lisowskich Prezentacja podróżniczych klubów dla dzieci Targi ITTF Warsaw to doskonała okazja do zdobycia cennej wiedzy o zarządzaniu podróżami, współpracy z agentami oraz wykorzystaniu nowych technologii w turystyce, a także idealna przestrzeń do wymiany doświadczeń i inspiracji. 

Bezpłatna rejestracja na ITTF Warsaw: https://registration.ittfwarsaw.pl/professional Więcej informacji na stronie https://ittfwarsaw.pl/pl.

Dla członków Izby istnieje również możliwość wyłożenia własnych materiałów promocyjnych na stoisku izbowym, pod warunkiem ich dostarczenia bezpośrednio na miejsce. Czekamy na Państwa, pewni, że Wasza obecność i doświadczenie wzbogacą to wydarzenie, stwarzając inspirującą przestrzeń do rozmów i wymiany wiedzy, które przyczynią się do rozwoju naszej branży.

Z poważaniem, Paweł Radoliński Sekretarz Generalny Polska Izba Turystyki Polska Izba Turystyki

Załączniki:
Pobierz plik (Targi ITTF.jpg)Targi ITTF.jpg69 kB2024-10-30