• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Szkolenie, audyt. dokumentacja RODO z dofinansowaniem z PARP

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

Serdecznie zapraszamy mikro, małe i średnie firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomii do udziału w projekcie mającym praktycznie pomóc firmom w przeszkoleniu pracowników i uporządkowaniu lub przygotowaniu przebiegu procesów oraz dokumentacji ochrony danych

.W chwili obecnej odpowiedzialność za udowodnienie spełnienia wymogów RODO leży po stronie osób prowadzących firmy. W razie kontroli w szczególności powinni udowodnić wykonywanie okresowych systematycznych przeglądów ochrony danych, jak również okresowych szkoleń wszystkich osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych i bezpieczeństwa informacji (co najmniej raz w roku).

Biorąc udział w projekcie: - zweryfikujesz sobie zabezpieczenia, praktyki i dokumentacje ochrony danych (poprzez audyt będący częścią usługi doradczej), - uzyskasz wzorce (wypełnione , dostosowane do Twojej specyfiki i zapełnione Twoimi danymi), - zweryfikujesz poprawność stosowanych przez Twoją firmę dokumentów, - otrzymasz formalne audytowe zalecenia w kwestii ochrony danych osobowych w Twojej firmie, - uzyskasz raport z audytu, który będzie formalnym potwierdzeniem przeglądów ochrony danych, - przeszkolisz osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych.

Usługi (szkoleniowa i doradcza ) realizowane w ramach projektu są dofinansowane (od 80 do 100%). Usługi są prowadzone przez praktyków, ekspertów z obszaru ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. PIT zapewnia szybką refundację (10 dni od złożenia kompletu dokumentów z usługi).

W razie zainteresowania projektem informacji udziela i kwalifikuje do udziału w projekcie Pan Jerzy Dzikowiecki Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W przypadku pytań o terminy usług, stronę praktyczną wykonawstwa (szkolenie, audyt, zalecenia, pomoc w przygotowaniu dokumentacji) informacji udziela Marek Pióro Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska

Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego

Załączniki:
Pobierz plik (Doradztwo_ful.pdf)Doradztwo_ful.pdf159 kB2022-02-09
Pobierz plik (Szkolenie_ful.pdf)Szkolenie_ful.pdf148 kB2022-02-09

Zmiany w prawie dot. organizatorów turystyki

Szanowni Państwo

W dniu 30 grudnia 2021 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, która wprowadziła zmiany ustawie z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Zmiany te mają wpływ na działalność organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych i dotyczą:

    1) Wykazu umów, którego katalog wymaganych elementów został poszerzony o dodatkową informację w zakresie kodów lotnisk, jeżeli impreza zawiera przelot (zmiana zaznaczona na czerwono).

Wykaz umów będzie teraz zawierał następujące dane:

a) numer rezerwacji lub umowy;

b) termin zawarcia umowy;

c) termin imprezy turystycznej lub wykonania usługi w ramach powiązanych usług turystycznych;

d) liczbę podróżnych objętych umową;

e) łączną cenę usług objętych umową;

f) miejsce lub trasę wykonania umowy;

g) rodzaj środka transportu, jeśli przewóz jest objęty umową;

h) kody lotnisk Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), jeżeli impreza turystyczna lub wykonywana usługa w ramach powiązanych usług turystycznych zawiera przelot;

i) terminy i wysokość faktycznie dokonanych przedpłat;

j) termin i wysokość zwrotu wpłat podróżnemu, jeśli zwrot został dokonany. Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych organizatorzy turystyki oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych są obowiązani prowadzić wykaz umów o udział w imprezie turystycznej oraz umów zawartych przez podróżnego z przedsiębiorcą ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych.

   2) Wykreślenia z Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych na wniosek przedsiębiorcy turystycznego w związku z zaprzestaniem przez niego wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru. Przedsiębiorcy turystyczni składający wniosek o wykreślenie z ww. rejestru, są zobowiązani złożyć zaległe deklaracje i opłacić należne składki lub raty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, Turystyczny Fundusz Pomocowy lub Turystyczny Fundusz Zwrotów.

Pozostałe zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych: I Uzupełniono przepisy dotyczące zwrotu składek na Turystyczny Fundusz Pomocowy (art. 15kc ust. 8a ww. ustawy). Wyszczególniono 3 przypadki, w których przedsiębiorca może starać się o zwrot nadpłaty:

1) Przedsiębiorca został wykreślony z Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych w związku z zaprzestaniem wykonywania działalności,

2) Dokonano wpłaty w kwocie wyższej niż należna składka,

3) Składka została odprowadzona przez podmiot niezobowiązany względem TFP. W przypadku z pkt 1 przedsiębiorca turystyczny może wystąpić o zwrot w terminie nie później niż 14 dni od dnia, w którym decyzja o wykreśleniu stała się ostateczna. W przypadkach zawartych w pkt 2 i 3, termin na wystąpienie o zwrot wynosi 30 dni od dnia dokonania wpłaty składki.

II Wprowadzono możliwość zarachowania składek na TFP na poczet następnych należnych składek (podobnie jak dotychczas w TFG) – art. 15kc ust.8 ww. ustawy.

Pełna treść ustawy znajduje się pod adresem https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000231701.pdf

Z poważaniem, Andrzej Jędrzejowski Starszy Inspektor Zespól ds. Usług Turystycznych tel.: +48 12 37 96 028

Jubileusz XXV-lecia Oddziału Małopolskiego Polskiej Izby Turystyki

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W imieniu zarządu Oddziału Małopolskiego Polskiej Izby Turystyki serdecznie zapraszamy Państwa na obchody XXV-lecia istnienia naszej Izby - hasłem naszych obchodów będzie: „ PIT jak wino, im starsze tym lepsze”.

Wydarzenie odbędzie się 08 października 2021 roku o godz. 17 i obejmuje wyjazd z Krakowa do Winnicy Wieliczka (Pawlikowice 1a, 32-020 Pawlikowice - https://winnicawieliczka.com/)

Zapewniamy bezpłatny transport autokarowy z Krakowa - wyjazd autokaru o godz. 16:00 z przystanku autobusowego przy ul. Pawiej 3-5 (naprzeciwko Hotelu Mercure).

W ramach jubileuszu uczestnicy będą mogli wziąć udział w: - prezentacji historii winiarstwa w Małopolsce jak i nowych, niestandardowych produktów turystycznych ofertowanych w Małopolsce - degustacji produktów z winnicy i lokalnych producentów żywności - integracyjnym ognisku dla branży turystycznej Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny

. UWAGA: obowiązuje limit 1 uczestnik/1 firmę

Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc prosimy o rezerwację poprzez formularz rezerwacyjny FORMULARZ REJESTRACYJNY, bądź pilne potwierdzenie udziału w obchodach XXV-lecia istnienie Oddziału Małopolskiego drogą mailową ostatecznie do dnia 01.10.2021 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Serdecznie zapraszamy całą branżę turystyczną z Województwa Małopolskiego, jak i firmy turystyczne działające na rynku małopolskim do wzięcia udziału w organizowanym przez nas wydarzeniu

. Do zobaczenia w Winnicy Wieliczka 8 października !

 

„Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego”

Z poważaniem

 Piotr Laskowski Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.mit.org.pl

Sprawozdanie Rady Polskiej Izby Turystyki z działalności PIT w latach 2020-2021

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W załączeniu przesyłam uzupełnione Sprawozdanie Rady z działalności PIT w latach 2020-2021.

Z poważaniem Paweł Niewiadomski Prezes Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki

XXXIII Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Turystyki

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

Chciałam poinformować, że rozpoczęliśmy rejestrację uczestników na XXXIII Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Turystyki poprzez system Coffee. 

Link do rezerwacji poniżej: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=1197

Osoby zainteresowane udziałem w organizowanym Zgromadzeniu prosimy o pilną rejestrację.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel : 668 083 472 www.mit.org.pl

Prezentacja turystyczna Węgier 23 września - zaproszenie

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W imieniu Węgierskiej Agencji Turystyki (HTA/Visit Hungary), którą firma Aviareps reprezentuje w Polsce, z przyjemnością zapraszamy do udziału w prezentacji oferty turystycznej Węgier 23 września w godz. 9.30 - 12.30 w krakowskim hotelu Hilton Garden Inn.

Formalne zaproszenie wraz z programem w załączeniu. Konsul Generalny Węgier w Krakowie zapowiedział udział w spotkaniu.

Z Budapesztu przyjedzie delegacja Węgierskiej Agencji Turystyki oraz około 10 przedstawicieli węgierskiej branży turystycznej.

Potwierdzenia udziału prosimy wysyłać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Osoba kontaktowa to Marek Slawatyniec tel +48 22 632 32 05

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

tel : 668 083 472 www.mit.org.pl 

Załączniki:
Pobierz plik (Wegry-Krakow.pdf)Wegry-Krakow.pdf423 kB2021-09-03

Oddział Turystyki Przyjazdowej PIT powołany! Zgłoś swój akces!!!

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

zmiana Statutu Izby, dokonana po ubiegłorocznym Walnym Zgromadzeniu Polskiej Izby Turystyki dała nam możliwość powoływania oddziałów branżowych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizatorów turystyki przyjazdowej, zrzeszonych w PIT, uchwałą Rady PIT nr 9/2021/R z dnia 07.07.2021 roku, został utworzony Oddział Turystyki Przyjazdowej Polskiej Izby Turystyki.

Celem nowego oddziału jest sformalizowanie reprezentacji naszych interesów oraz prowadzenie systemowego lobbingu na rzecz tej części branży turystycznej. Ten trudny, pandemiczny, okres jest okazją dla podkreślenia znaczenia turystyki przyjazdowej jako potężnej gałęzi przemysłu turystycznego oraz pokazania jej istotnego miejsca w ogólnokrajowej gospodarce.

To nasze działania powodują zwiększoną rozpoznawalność marki "Polska" na świecie, co przekłada się później na znaczące wpływy do budżetu pochodzące z wydatków turystów przyjeżdżających do Polski, jak również na zwiększone zainteresowanie naszym krajem na arenie międzynarodowej.

Starania o usłyszenie naszego głosu są w chwili obecnego kryzysu niezwykle ważne.

Serdecznie zapraszamy do przystąpienia wszystkich organizatorów turystyki przyjazdowej, którym zależy na skutecznej reprezentacji, załatwianiu aktualnych spraw, a także na ustalaniu planu działania na czas odbudowy polskiej turystyki po pandemii. Informujemy, że przystąpienie do Oddziału Turystyki Przyjazdowej PIT nie wiąże się z koniecznością wpłaty dodatkowej składki członkowskiej ani ze zmianą dotychczasowej przynależności do oddziału terytorialnego.

Oddziały branżowe są dodatkową możliwością aktywności, a przynależność do oddziałów terytorialnych pozostaje podstawową formą przynależności do PIT.

Aby zgłosić swój akces do Oddziału Turystyki Przyjazdowej PIT należy wypełnić oświadczenie, które znajduje się w załączniku i odesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

. Uprzejmie Państwa informujemy, że członkami OTP PIT mogą być tylko te firmy, które prowadzą działalność gospodarczą w zakresie turystyki przyjazdowej w ramach działalności gospodarczej oznaczonej kodem 79.12.Z. Ci z Państwa, którzy zgłosili swój akces przystąpienia do Oddziału Turystyki Przyjazdowej Polskiej Izby Turystyki do dnia 7 lipca 2021 r. nie muszą składać ponownie powyższego oświadczenia.

Na dzień 26 sierpnia 2021 r. planowane jest wyborcze Walne Zgromadzenie Oddziału Turystyki Przyjazdowej, w którym będą mogli wziąć udział członkowie , którzy zgłoszą przystąpienie do OTP PIT do dnia 22 sierpnia 2021 r.

Serdecznie zapraszam Dariusz Wojtal Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki

Załączniki:
Pobierz plik (Oswiadczenie_OTP.docx)Oswiadczenie_OTP.docx116 kB2021-07-16
Pobierz plik (uchwała_ ws _utworzenia OTP_PIT_07_07_21.pdf)uchwała_ ws _utworzenia OTP_PIT_07_07_21.pdf567 kB2021-07-16