• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

WSPIERAMY SIĘ!!! POLSKA IZBA TURYSTYKI - obrady on-line !!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

 W imieniu Zarządu Polskiej Izby Turystyki Oddział Małopolski serdecznie Państwa zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu online pt. "WSPIERAJMY SIĘ".

Podczas spotkania chcielibyśmy zaprezentować aktualne działania Polskiej Izby Turystyki, ale przede wszystkim chcemy poznać aktualną sytuację Państwa firm, problemy które Państwa dotykają oraz wymienić doświadczenia w tych trudnych czasach dla naszej branży.

Jeśli ktoś z Państwa miałby ochotę zgłosić jakieś tematy do przedyskutowania, to prosimy o przesłanie ich mailem do biura na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Spotkanie odbędzie się w formie on-line na platformie ZOOM 01 marca 2022 roku o godz. 11. Link rejestracyjny zostanie wysłany do Państwa na tydzień przed organizowanym wydarzeniem. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszym spotkaniu i do zobaczenia wkrótce!!!

Z poważaniem, Piotr Laskowski Prezes Oddziału Małopolskiego PIT e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl PIT

 

Szkolenie, audyt. dokumentacja RODO z dofinansowaniem z PARP

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

Serdecznie zapraszamy mikro, małe i średnie firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomii do udziału w projekcie mającym praktycznie pomóc firmom w przeszkoleniu pracowników i uporządkowaniu lub przygotowaniu przebiegu procesów oraz dokumentacji ochrony danych

.W chwili obecnej odpowiedzialność za udowodnienie spełnienia wymogów RODO leży po stronie osób prowadzących firmy. W razie kontroli w szczególności powinni udowodnić wykonywanie okresowych systematycznych przeglądów ochrony danych, jak również okresowych szkoleń wszystkich osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych i bezpieczeństwa informacji (co najmniej raz w roku).

Biorąc udział w projekcie: - zweryfikujesz sobie zabezpieczenia, praktyki i dokumentacje ochrony danych (poprzez audyt będący częścią usługi doradczej), - uzyskasz wzorce (wypełnione , dostosowane do Twojej specyfiki i zapełnione Twoimi danymi), - zweryfikujesz poprawność stosowanych przez Twoją firmę dokumentów, - otrzymasz formalne audytowe zalecenia w kwestii ochrony danych osobowych w Twojej firmie, - uzyskasz raport z audytu, który będzie formalnym potwierdzeniem przeglądów ochrony danych, - przeszkolisz osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych.

Usługi (szkoleniowa i doradcza ) realizowane w ramach projektu są dofinansowane (od 80 do 100%). Usługi są prowadzone przez praktyków, ekspertów z obszaru ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. PIT zapewnia szybką refundację (10 dni od złożenia kompletu dokumentów z usługi).

W razie zainteresowania projektem informacji udziela i kwalifikuje do udziału w projekcie Pan Jerzy Dzikowiecki Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W przypadku pytań o terminy usług, stronę praktyczną wykonawstwa (szkolenie, audyt, zalecenia, pomoc w przygotowaniu dokumentacji) informacji udziela Marek Pióro Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska

Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego

Załączniki:
Pobierz plik (Doradztwo_ful.pdf)Doradztwo_ful.pdf159 kB2022-02-09
Pobierz plik (Szkolenie_ful.pdf)Szkolenie_ful.pdf148 kB2022-02-09

Zmiany w prawie dot. organizatorów turystyki

Szanowni Państwo

W dniu 30 grudnia 2021 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, która wprowadziła zmiany ustawie z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

Zmiany te mają wpływ na działalność organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych i dotyczą:

    1) Wykazu umów, którego katalog wymaganych elementów został poszerzony o dodatkową informację w zakresie kodów lotnisk, jeżeli impreza zawiera przelot (zmiana zaznaczona na czerwono).

Wykaz umów będzie teraz zawierał następujące dane:

a) numer rezerwacji lub umowy;

b) termin zawarcia umowy;

c) termin imprezy turystycznej lub wykonania usługi w ramach powiązanych usług turystycznych;

d) liczbę podróżnych objętych umową;

e) łączną cenę usług objętych umową;

f) miejsce lub trasę wykonania umowy;

g) rodzaj środka transportu, jeśli przewóz jest objęty umową;

h) kody lotnisk Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), jeżeli impreza turystyczna lub wykonywana usługa w ramach powiązanych usług turystycznych zawiera przelot;

i) terminy i wysokość faktycznie dokonanych przedpłat;

j) termin i wysokość zwrotu wpłat podróżnemu, jeśli zwrot został dokonany. Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych organizatorzy turystyki oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych są obowiązani prowadzić wykaz umów o udział w imprezie turystycznej oraz umów zawartych przez podróżnego z przedsiębiorcą ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych.

   2) Wykreślenia z Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych na wniosek przedsiębiorcy turystycznego w związku z zaprzestaniem przez niego wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru. Przedsiębiorcy turystyczni składający wniosek o wykreślenie z ww. rejestru, są zobowiązani złożyć zaległe deklaracje i opłacić należne składki lub raty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, Turystyczny Fundusz Pomocowy lub Turystyczny Fundusz Zwrotów.

Pozostałe zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych: I Uzupełniono przepisy dotyczące zwrotu składek na Turystyczny Fundusz Pomocowy (art. 15kc ust. 8a ww. ustawy). Wyszczególniono 3 przypadki, w których przedsiębiorca może starać się o zwrot nadpłaty:

1) Przedsiębiorca został wykreślony z Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych w związku z zaprzestaniem wykonywania działalności,

2) Dokonano wpłaty w kwocie wyższej niż należna składka,

3) Składka została odprowadzona przez podmiot niezobowiązany względem TFP. W przypadku z pkt 1 przedsiębiorca turystyczny może wystąpić o zwrot w terminie nie później niż 14 dni od dnia, w którym decyzja o wykreśleniu stała się ostateczna. W przypadkach zawartych w pkt 2 i 3, termin na wystąpienie o zwrot wynosi 30 dni od dnia dokonania wpłaty składki.

II Wprowadzono możliwość zarachowania składek na TFP na poczet następnych należnych składek (podobnie jak dotychczas w TFG) – art. 15kc ust.8 ww. ustawy.

Pełna treść ustawy znajduje się pod adresem https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000231701.pdf

Z poważaniem, Andrzej Jędrzejowski Starszy Inspektor Zespól ds. Usług Turystycznych tel.: +48 12 37 96 028

Jubileusz XXV-lecia Oddziału Małopolskiego Polskiej Izby Turystyki

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W imieniu zarządu Oddziału Małopolskiego Polskiej Izby Turystyki serdecznie zapraszamy Państwa na obchody XXV-lecia istnienia naszej Izby - hasłem naszych obchodów będzie: „ PIT jak wino, im starsze tym lepsze”.

Wydarzenie odbędzie się 08 października 2021 roku o godz. 17 i obejmuje wyjazd z Krakowa do Winnicy Wieliczka (Pawlikowice 1a, 32-020 Pawlikowice - https://winnicawieliczka.com/)

Zapewniamy bezpłatny transport autokarowy z Krakowa - wyjazd autokaru o godz. 16:00 z przystanku autobusowego przy ul. Pawiej 3-5 (naprzeciwko Hotelu Mercure).

W ramach jubileuszu uczestnicy będą mogli wziąć udział w: - prezentacji historii winiarstwa w Małopolsce jak i nowych, niestandardowych produktów turystycznych ofertowanych w Małopolsce - degustacji produktów z winnicy i lokalnych producentów żywności - integracyjnym ognisku dla branży turystycznej Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny

. UWAGA: obowiązuje limit 1 uczestnik/1 firmę

Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc prosimy o rezerwację poprzez formularz rezerwacyjny FORMULARZ REJESTRACYJNY, bądź pilne potwierdzenie udziału w obchodach XXV-lecia istnienie Oddziału Małopolskiego drogą mailową ostatecznie do dnia 01.10.2021 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Serdecznie zapraszamy całą branżę turystyczną z Województwa Małopolskiego, jak i firmy turystyczne działające na rynku małopolskim do wzięcia udziału w organizowanym przez nas wydarzeniu

. Do zobaczenia w Winnicy Wieliczka 8 października !

 

„Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego”

Z poważaniem

 Piotr Laskowski Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.mit.org.pl

Sprawozdanie Rady Polskiej Izby Turystyki z działalności PIT w latach 2020-2021

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W załączeniu przesyłam uzupełnione Sprawozdanie Rady z działalności PIT w latach 2020-2021.

Z poważaniem Paweł Niewiadomski Prezes Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki